Dag två.
Forskningsmetodik, forskningsrapporter, analysmetoder, det har dagens lektion handlat om. Att vetenskap bara kan vara subjektivt objektiv, och dessutom postmodern. Vi har gått igenom hur man skriver en forskningsrapport med källor, citat, referenser, syftesfrågor, metoder, resultat, analys och diskussion.
Sen hade vi grupparbeten och jobbade fram vårat konsept och underlag för våra pedagogintrevjuver. Ja, jag kan nog komma undan den uppgiften men samtidigt kan man alltid lära sig nått nytt.
Sen har jag lunchat med Linda och sedan har jag jobbat med mitt andra plugg. Jag ska skriva och presentera en utvecklingsplan. Jag har valt att vända mig mot personer kring skolan, rektorer, lärare, elever, föräldrar och politiker. Utbildningsdagen kommer att handla om diagnosers inflytande på undervisningen och begreppsfördjupningar kring relaterade begrepp som, -marginalisering, - avikelse, - stigmatisering mm.
Ett första upplägg ska vara klart till på måndag och pressenteras den 29. Då ska jag under 40 minuter framföra mitt förslag till utvecklingsplan och visa kunskap i all litteratur knuten till planen.....
Så nu måste jag jobba....
Sen hade vi grupparbeten och jobbade fram vårat konsept och underlag för våra pedagogintrevjuver. Ja, jag kan nog komma undan den uppgiften men samtidigt kan man alltid lära sig nått nytt.
Sen har jag lunchat med Linda och sedan har jag jobbat med mitt andra plugg. Jag ska skriva och presentera en utvecklingsplan. Jag har valt att vända mig mot personer kring skolan, rektorer, lärare, elever, föräldrar och politiker. Utbildningsdagen kommer att handla om diagnosers inflytande på undervisningen och begreppsfördjupningar kring relaterade begrepp som, -marginalisering, - avikelse, - stigmatisering mm.
Ett första upplägg ska vara klart till på måndag och pressenteras den 29. Då ska jag under 40 minuter framföra mitt förslag till utvecklingsplan och visa kunskap i all litteratur knuten till planen.....
Så nu måste jag jobba....
Kommentarer
Trackback