Irriterad och trött

Min blogg funkar inte som den ska. Menyn kommer inte upp så jag kan inte läga in bilder och sånt. Grymt irriterande! Idag var det min dag att gå upp med Kråkan som vaknar strax före sex på morgon. Jag vill bara sova. Tänk att det fans en tid då man kunde sova tills man vaknade av sig själv. Kunde gå ner och lägga sig på soffan och se en film och slumra lite till. Den tiden är förbi. Jag bakade mitt supergoda nötbröd igårkväll. Gott och lätt. 1 pkt jäst. 4 l ljumet vatten. ca ½ dl mörk sirap. ca ½ del rapsolja. Blanda. Ca halv påse mandel. Ca halv påse hasselnötter. Ca 1 del solroskärnor. Ca 1 del linfrön. Ev. andra nötter. Mixa tills inga hela nötter är kvar men inte för smått. Blanda ihop spad och nötmix. 3 nävar fiberberikade havregryn. Vetemjöl eller andra mjöler tills degen blir fast. gäs i ca 40 minuter. Slå på ugn 200g. Knåda degen lite. Häll lite olja i en halvstor djupform. Strösla lite flingsalt i botten. Platta ut degen på ett bord så den ser ut att passa i formen. Lägg i degen och tryck ut den ordentligt. Strössla flingsalt. Låt gäsa en stund medans ugnen blir varm. Ta en slö kniv och skär bitar så brödet gör att bryta när den är gräddad. Grädda ca 10 minuter tills den blir gyllenbrun. Stjälp upp på handuk och bryt isär. Mums med smör.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag blev lite förvirrad när jag läste "halvstor djupform". Tror att jag är lite trött, för jag fick det till nånting med "havsdjup". :) Låter jättegott iallafall. Ska pröva baka det nån dag! :) Hoppas att ni har en trevlig påsk!!

2009-04-11 @ 19:18:00
URL: http://alldelesunderbar.bloggagratis.se
Postat av: mamma

ska det vara 4 liter vatten? eller 4 dl?

2009-04-12 @ 10:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0