Saker att blogga om.

Under dagen har jag säkert kommit på minst tio saker att blogga om. Allt från "hissa och dissa" saker till djupare fårgor angående dileman om miljöfrågor som föreläsningar eller diskussioner gett underlag för. Väl hema och framför datorn kommer jag inte ihåg ett skit av vad jag tänkte blogga om. Detta börjar jag tycka är ganska irriterande. Nånstans känner jag en bloggprestationsångest. Själv tycker jag att min blogg är helt och håller ointressant att läsa. Fast då brukar jag tänka att det är ju faktiskt inte mitt problem. De som inte vill behöver inte läsa just min blogg. Lägg tiden på en bra bok istället. 

Morötter.
Nu kom jag just ihåg ett miljö-dilema som vi reflekterade fram efter föreläsningen idag. Basgruppen alltså. köpa ekologiskt eller lokalpruducerat? Vad är bäst ur miljöperspektiv? Köpa sånt som inte behöver transporteras eller sånt som inte förorenar våran jord och vatten? Vilket är bäst? Vi var lite oeniga och lite osäkra på detta. En sak är säkert. Efter denna kurs så har iallafall jag blivit otroligt mer miljömedveten. 

 Personligt.
När jag blogga försöker jag tänka på att inte skriva för personligt. Jag skriver inte om hur jag mår inerst inerst inne. Jag skriver inte om vilka personer jag skulle vilja utesluta ur mänskligheten. Jag skriver inte om sådant som kan såra andra, försöker iallafall. Jag skriver mycket mycket sällan om de arbeten jag gör i föreningarna. Jag är en stark förespråkare av föreningsetik och allt som sägs på möten, samtal håller jag för mig själv tills det finns ett justerat protokoll på beslut och dylikt. Allt för att undvika missförstång. Ändå vill jag försöka att påverka människor i vissa inlägg. Som om det jag läser och sånt jag brinner för. Mina åsikter alltså. Inga andras. Jag säger ellr skriver inte "jag och många med mig tycker.." Utan bara jag tycker, jag vill, jag menar. Vad andra tycker får de sägar och stå för.

Kommentarer
Postat av: Danwes

Att vara miljömedveten kan vara en av det svåraste sakerna som finns. Det finns så mycket aspekter att ta ställning till och det är bra ur miljösynpunkt angående odling så behöver det inte vara det ur tranportsynpunkt om varan transporteras långt. Jag tror att man får väga det mot varandra och komma fram till den bästa möjliga miljölösnnigen. Men helt lätt är det ju inte.



Om man pratar om föreningar och sånt så finns det ju i politiska sammanhang de folk inte vill att andra ska bli medvetna om. Om någon i församlingen börjar prata om vad som står i partiprogrammet eller något om ideologin så börjar folk skruva på sig. Dettar har att göra med att folk i synnerhet är dåligt insatta i partiideologin och vill inte bli upptäckta med att inte kunna. Ingen vill ju framstå som phoney, en bluff.

2009-04-08 @ 08:53:32
URL: http://danwes.bloggagratis.se/
Postat av: joey Ji

"Själv tycker jag att min blogg är helt och håller ointressant att läsa. Fast då brukar jag tänka att det är ju faktiskt inte mitt problem. De som inte vill behöver inte läsa just min blogg."



Detta var en mycket klok tanke måste jag säga. Jag känner även själv av paniken ibland särskilt om man har haft "många" läser under en period. Det med utlämnande tycker jag däremot är upp till var och en. Men sjäv föredrar jag stark en blogg som det ges argument i och som ger utrymme för reflektioner och åsikter. Det är ju svårt att ha en åsikt i "detta-har-jag-gjort.idag bloggar.

2009-04-08 @ 14:26:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0