Äntligen slut.

På nått sätt har jag lyckats skriva ihop 3 sidor om teorier om lärande. Ur ett sociokultrellt perspektiv och ett fenomenologiskt perspektiv. Igår kväll satt jag och skrev och skrev så ögon, huvud och fingrar blödde. På nått sätt gick det. Nu är allt färdigt för denna helt galna hemska kurs som varit en studie i opedagogisk praktik. Äntligen!

Som jag gruvat mig för gårdagen. I slutet av förra veckan insåg jag att jag glömt att vi hade handledning inför B-uppsatsen i spec-ped kursen på måndag. Samtidgit hade vi kursavslutning i A0014P och kursstart i L0035K -lärande för hållbar utveckling. Men dagen gick bra. Handledningen gick ganska fort. Vi var bara fyra st där så det hans med på fm. Och som alltid så är det suberduperroligt att träffa kursdeltagarna i den kursen. Em började med smått kaos och irritation när den föreläsningssal vi var upptagen så först blev föreläsningen/kursintrot uppstjutet och sedan flyttat till ett annat hus i en liten sal där vi fick trängas. Men det var ganska intressant med ämnet hållbar utveckling så det kan bli en intressant kurs.

Och sedan hem, sent på dagen, en lång dag. Goas med Kråkan som var trött trött. När han somnat var det bara att sätta sig för att skriva. och det gick.

Nu kan jag pusta ut lite grann. Men bara lite, det vankas tenta på 4.5p och i helgen skall jag till Stockholm för att hålla i domarkonferens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0